5. trinn på konsert

Konsert

Vi tok trikken til Nationalteateret, og gikk derfra bort til Konserthuset. Vi så med en gang mange andre klasser som var på vei inn.

Da vi kom inn i konserthuset viste en dame oss hvor vi skulle henge fra oss jakkene. Så gikk vi videre til selve scenen. Vi fikk sitte på en rad med andre skoler. Etter en liten stund begynte forestillingen. Det kom en dame ut fra scenen og begynte å fortelle litt om det vi skulle få se. Vi visste ikke at det var musikk fra en film. Forestillingen het Klangen av klima. Den handlet om hva vi har gjort med klimaet vårt og at vi burde gjøre ting bedre.

Når forestillingen begynte ble det stille, alle ville høre på den fine musikken. Musikken passet bra til det vi så. Det var mange overraskelser underveis, for eksempel at dirigenten hadde glemt en pianist, men det var bare tull. De viste oss at man kunne spille musikk med bare vann, og det var kult å se på.

Etter at konserten var ferdig gikk vi og hentet jakkene våre, og tok vi trikken tilbake til skolen.